26 февраля в Киеве в галерее Фонда содействия развитию искусств состоялся очередной концерт в рамках цикла концертов Music-Review Weekend - "Гитарный монолог" (укр.).
В програмі концерту прозвучали твори для гітари видатних світових композиторів у виконанні соліста Національної філармонії України, заслуженого артиста України гітариста Андрія Остапенка, та його вихованців Ганни Козир та Віталія Чаглія, які є студентами Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського.
Почути класичну гітару в Києві в концертному виконанні можна хіба що на грудневому Фестивалі гітарного мистецтва в Національній філармонії України. Тож, концерт під назвою "Гітарний монолог", можна, без перебільшень, назвати винятковою подією в музичному житті столиці.
Тим паче, що монологів на концерті було декілька. Їх розпочав виступ лауреата всеукраїнського конкурсу, студентки Київського національного університету культури та мистецтв Анни Козирь. Вона виконала мало граний твір українського композитора Володимира Карлаша "Амфора" та більш відомі твори "Прелюдію та фугу мі-мінор" Йоганна Себастьяна Баха і "Каталонську пісню" Мігеля Льобета. Вишуканість фразування і загальний тембр інструменту додали грі виконавиці певної чарівності та, все ж, не приховали технічних недоліків, які декілька заважали народженню власне музики.
Подібним чином відбувався й другий монолог – студента НМАУ ім. Чайковського Віталія Чаглія. Заявлена в програмі його виступу популярна Фантазія Франсіска Тарреги на теми з опери Джузеппе Верді "Травіата", цей дивовижний, складний з технічної й музично-змістовної сторін твір передвіщав почути музиканта з не посередніми можливостями. Проте, на ділі передбачення не підтвердилось.
Натомість, неабиякою музикальністю вирізнився третій монолог – викладача попередніх молодих виконавців, заслуженого артиста України, соліста Національної філармонії Андрія Остапенка. Під час звучання прелюдій Ейтора Віла-Лобоса, якими він розпочав свій виступ, звучанням гітари і створеними ним враженнями можна було перейнятися уповні.
Так саме майстерно Андрій Остапенко виконав й відому "Колискову" Лео Брауера, яку, разом з винятковим звучанням інструменту, збагатила та підкреслила камерна акустика зали. Вдало прозвучав й віртуозний початок твору Хоакіна Родріго Sonata Giocosa, тоді ж як його "Заклинання і танок" і знаменита "Астурія" Ісаака Альбеніса у виконанні Андрія Остапенка звучали більш впевнено, зокрема, на недавньому Фестивалі гітарної музики "Київ-2010".
І, хоча кожен з цих монологів мав свої недоліки і через їхню нерівнозначність концерт вийшов дещо розгалудженим, все ж, це була виняткова нагода долучитися до сольного звучання класичної гітари, корисна як для широкого, так і для обізнаного слухача.
За матеріалами Music-Review Ukraine